NAŠI ŘEČNÍCI

TRENÉR, MENTOR, BLOGGER

Matěj Matolín

působí jako konzultant pro IT startupy. Vystupuje také jako spíkr, trenér, mentor, blogger a TECH evangelista, který pomáhá společnostem k úspěchu prostřednictvím technologií.

JAK HACKNOUT INTERNÍ KOMUNIKACI

Moderní interní komunikace nesmí vypadat jako tátův excel. Musí být rychlá, svižná a sexy. Nahlédněte do světa startupů a inspirujte se. Přijdete na to, že i v korporátech se dají dělat zajímavé věci.

ŠKODA AUTO, a.s.

HEAD OF INTERNAL COMMUNICATION

Tomáš Novotný

svou profesní kariéru zahájil roku 2005 v Ogilvy Public Relations. Roku 2009 přesedlal z externí komunikace na interní, nejprve pracoval pro finanční skupinu ING, dále Seznam.cz a nyní vede tým interní komunikace ve ŠKODA AUTO. Od roku 2008 si zpestřuje korporátní život vysíláním na Radiu 1 a na stanicích Českého rozhlasu.

MĚŘENÍ V INTERNÍ KOMUNIKACI

ŠKODA AUTO ve svých závodech zavádí řadu inovativních nástrojů interní komunikace. Některým periodikům naopak již pomalu odzvonilo. V automobilce se pravidelně měří a vyhodnocuje efektivita téměř dvou desítek komunikačních kanálů. Jak říká Tomáš Novotný, co neměříte, to neřídíte.

KPMG

HEAD OF EMPLOYER BRANDING AND INTERNAL COMMUNICATION

Dušan Benža

řídí HR marketing a interní komunikaci v KPMG Česká republika. S komunikací směrem k zaměstnancům pomáhal i firmám jako OKD, Agrofert nebo Čepro.

INTERNÍ KOMUNIKACE: NUTNÉ ZLO

Dušan vnímá interní komunikaci jako nutné zlo. Racionální a střízlivý přístup se mu v praxi paradoxně osvědčil. Méně je někdy více. A v interní komunikaci to platí dvojnásob.

Lagardere Active ČR

ŘEDITEL

Michel Fleischmann

prožil první polovinu svého života ve Francii. Vystudoval moderní francouzskou literaturu na pařížské Sorbonně a kariéru začínal ve francouzském státním rozhlase jako režisér. Do České republiky přesídlil po roce 1989 a založil zde první soukromou rádiovou stanici - Evropu 2. Postupně vybudoval mediální dům, jehož součástí jsou značky Evropa 2, Frekvence 1, Rádio Bonton, Dance rádio a rádio ZET. V loňském roce mu bylo uděleno nejvyšší francouzské státní vyznamenání ŘÁD ČESTNÉ LEGIE za přínos a celoživotní dílo.

ZAMĚSTNANEC JAKO VIP

MICHEL FLEISCHMANN denně komunikuje s vysoce postavenými osobnostmi a celebritami. Jeho postřehy mohou být přínosné i pro komunikaci směrem k našim zaměstnancům. Protože pro nás jsou právě oni VIP.

IKEA

TALENT DEVELOPMENT MANAGER

IKEA

Recruitment Manager,

Eliška Novotná a Ladislav Onderka

sdílejí vášeň pro rozvoj značky zaměstnavatele v IKEA. Eliška z pozice Talent Managera a Ladislav z pozice Recruitment Managera. Společně mají za sebou více než třicet let zkušeností z oblasti HR. Jsou si vědomi toho, že IKEA je love brand a že její úspěch stojí především na lidech, na jejich nadšení a nadání.

LET YOUR TALENT GROW WITH IKEA

ELIŠKA a LADISLAV vám poví, jak se jim podařilo uvést do života IKEA talent approach a tím inspirovat zaměstnance k tomu, aby v IKEA zůstali a dále se v ní rozvíjeli. Budou hovořit o týdnu talentů, který je oslavou jedinečnosti každého zaměstnance a jeho talentu.

Letiště Praha

external & internal communications manager

Marika Janoušková

je manažerka interní a externí komunikace na letišti v Praze. Na této pozici působí již 11 let. V současné době připravuje velký projekt online interní komunikace, o jehož technickou stránku se stará její kolega a manažer IT projektů MAREK ZACH.

DIGITÁLNÍ ZAMĚSTNANEC

Interní komunikace by měla odpovídat tomu, jak spolu lidé komunikují v reálném světě. Paradoxně dnes komunikují převážně digitálně. Letiště v Praze v současnosti připravuje projekt online interní komunikace. Zapojeni budou nejen zaměstnanci u monitorů, ale i zaměstnanci v terénu, kteří se mohou těšit na chytré telefony.

Vodafone

Internal Communications Lead

Michal Macura

má na starosti interní komunikaci ve společnosti Vodafone. Ve firmě působí již 9 let jako copywriter, překladatel, fotograf, kameraman… Je to kreativní tvůrce se širokým spektrem talentů. Vystudoval anglickou literaturu na Karlově univerzitě a několik let působil jako překladatel a lektor.

SPOJENÍ SVĚTŮ - SPOJENÍ BRANDŮ

MICHAL popíše, jak postupoval při spojování dvou velkých značek - Vodafonu a UPC. Dozvíte se, jak vytvořit novou firemní identitu krok za krokem a jak ji vnést i do života zaměstnanců.

ČEZ, a.s.

Communications Specialist

Lucie Ehrlichová

vystudovala žurnalistiku a nová média na filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Interní komunikaci se věnuje už 17 let. Zkušenosti získala ve společnostech Internet OnLine, Český Telecom a Telefónica O2. Od roku 2007 působí ve společnosti ČEZ. Specializuje se na budování značky zaměstnavatele a na komunikaci změn.

LOAJALITA SKRZE KONÁNÍ DOBRA

Jedním z hlavních cílů interní komunikace v ČEZU je dosáhnout toho, aby byli zaměstnanci na svou firmu hrdí. ČEZ proto zapojuje zaměstnance do CSR a konání dobra. ČEZ patří dlouhodobě mezi nejštědřejší dárce a jeho zaměstnanci dokonce sami vyhledávají příležitosti, jak pomáhat druhým. Ikonická byla spontánní sbírka na postižené jadernou havárií Fukušima.

MALLGROUP

Internal Communication & CSR Manager

Michaela Palatá

se věnuje interní komunikaci a rozvoji komunikačních dovedností jednotlivců i firem. Jako koučka spolupracuje s korporátními klienty, startupy i neziskovými organizacemi. Ráda mění zaběhnuté pořádky v duchu hesla: „Jediný rozdíl mezi hrobem a vyjetými kolejemi je hloubka rýhy.“ I proto se s chutí pouští do nových projektů, které využívají interní komunikaci k rozvoji a posilování firemní kultury.

TOHLE NENÍ MOJE PRÁCE!

„Tohle není moje práce!“ Tak tuto větu v Mall Group neuslyšíte. Interní komunikace v této společnosti směřuje k tomu, aby se každý zapojil do předvánočních příprav a pomáhal kolegům na výdejnách. A to i lidé z kanceláří - včetně nejvyššího vedení. Jak to udělat, aby vše fungovalo a aby si to lidé užili? MICHAELA PALATÁ vám prozradí svůj recept.

Tymphany Acoustic Technology Europe

Managing Director

Pavel Merhout

působí jako Managing Director ve společnosti Tymphany Acoustic Technology Europe. V této inovativní firmě, která se zaměřuje na vývoj a výrobu špičkové audio technologie, tvoří nové výrobky 50 % – 70 % každoročního obratu.

ROLE KOMUNIKACE V LEADERSHIPU

Probuďte v lidech kreativitu a oni se vám odvděčí. Komunikaci a leadership nelze oddělit. Lídr určuje nejen směr a tempo, ale udává i podobu interní komunikace. Ve firmách, jejichž úspěch závisí na inovaci, je obsah sdělení mnohem důležitější než jeho forma.

MODERÁTORKA

Konzultanta v oboru interní komunikace

MAGDALÉNA CHVALINOVÁ

vystudovala filologii a lingvistiku na Karlově univerzitě, poté se přesunula do Public Relations. Interní komunikaci se věnuje už 16 let. Pracovala pro velké korporace, jako jsou Český Telecom, ČSA, ČEZ nebo Philip Morris. Za interní imageovou kampaň v ČSA obdržela zlatou medaili Asociace komunikačních agentur a dále získala stříbro v evropské soutěži FEIEA za projekt interní komunikace akvizice Ahold a Spar.

16 FUCKUPŮ MOJÍ 16LETÉ KARIÉRY

Magdaléna se začala zabývat interní komunikací před 16 lety. V té době neexistovaly žádné kurzy nebo knihy, které by radily, jak ji správně dělat. Postupovala tedy intuitivně, šla do toho srdcem a na plné pecky. Během let se jí podařilo mnohokrát šlápnout vedle, i když tehdy byla přesvědčená, že svou práci dělá nejlíp, jak to jde. Magdaléna s vámi bude sdílet své osudové chyby, abyste se jich včas vyvarovali.